Personvernerklæring

PERSONVERN

 

Hvem er ansvarlig for behandlingen av dataen?

Daglig leder i Arthurson Consulting AS er behandlingsansvarlig av våre eksisterende og potensielle kunders personopplysninger. Det er kommunikasjonsansvarlig, regnskapsavdeling, samt daglig leder som er databehandler.

Hva er formålet?

Formålet med behandlingen av personopplysningene er å kunne tilby våre tjenester innen digital markedsføring tilpasset de bedriftene som dette vil kunne være nyttig for. Produksjon og distribusjon av markedsinnhold vil være bedre tilpasset om vi vet hvem vi prater til. Personopplysningene kan og bli benyttet i markedsføringen av våre tjenester.

Hvilke personopplysninger behandles?

Hvilke personopplysninger som blir samlet inn avhenger av hvilke formål det skal brukes til og vi samler ikke mer enn nødvendig. Ved å fylle inn kontaktskjema på siden vår, henter vi navn, telefonnummer og e-post.  I tillegg behandler vi opplysninger om vedkommenes bedrift, men dette defineres ikke som personopplysninger. Ved påmelding til markedstiltak som, men ikke begrenset til: nyhetsbrev, digital bootcamp og andre kurs, vil det samles inn navn, e-post og telefonnummer.

Hvor hentes opplysningene fra?

For å få tilsendt informasjon, innhold eller annet markedsmateriell fra Arthurson Consulting AS, trenger vi enkle personopplysninger fra deg. Arthurson Consulting AS sender kun ut informasjon til personer som aktivt har gitt oss sine personopplysninger. Dette kan ha skjedd ved, men ikke begrenset til, påmelding til nyhetsbrev, deltakelse på digital bootcamp eller andre kurs. 

Er det frivillig å gi fra seg opplysningene?

Det er ikke-sensitive personopplysninger som navn, telefonnummer, e-post, bedriftsnavn og bedriftsopplysninger som Arthurson Consulting AS lagrer om du gir oss samtykke. Om du skulle ønske at vi ikke lagrer denne informasjonen, så kan du enkelt gi oss beskjed og vi vil slette dine opplysninger hos oss.

Utleveres opplysningene til tredjeparter?

Våre kundelister kan bli lastet opp til det sosiale mediet Facebook, MailChimp og Google. Dette for å kunne distribuere relevant innhold og annonser mot disse personene i de nevnte nettverkene. Utover dette blir verken hele eller deler av våre kundelister delt med noen tredjeparter.

Hvordan slettes og arkiveres opplysningene?

For å ikke motta flere e-poster fra Arthurson Consulting AS kan du melde deg ut av vår e-postliste i hver eneste e-post vi sender ut. Ønsker du ikke få dine personopplysninger delt med tredjeparter som Facebook eller Google, tar du kontakt med oss på e-post, telefon eller via Facebook.  Vi vil også måtte oppbevare enkelte personopplysninger for å oppfylle bokføringsloven.

Hvilke rettigheter har den enkelte og hvilke lands lovverk gjelder?

Som registrert i Arthurson Consulting sin kunde- og eller interesseliste har du rett til å få innsyn i alle personopplysninger vi har om deg. Du har også rett til å få alle dine personopplysninger slettet, gitt at det ikke strider mot bokføringsloven.

Hvordan sikres opplysningene?

Dine personopplysninger blir lagret med passordbeskyttelse på Google Drive og MailChimp. Når listene med personopplysninger flyttes fra et av de nevnte systemene eller til tredjeparter som Facebook vil CSV-filen midlertidig lagres på en passordbeskyttet datamaskin. Når flyttingen er gjennomført vil filen slettes innen rimelig tid.